Ce trebuie să știu dacă vreau un Team Building?

Oportunitatea de a organiza un team building trebuie privită ca o investiție în relaxarea și detensionarea echipei, cât și o șansă de a descoperi și dezvolta anumite abilități în rândul membrilor ei, toate acestea într-o atmosferă „altfel”.

Ce trebuie să știu dacă vreau un Team Building?

Ce trebuie să știu dacă vreau un Team Building?

Oportunitatea de a organiza un team building trebuie privită ca o investiție în relaxarea și detensionarea echipei, cât și o șansă de a descoperi și dezvolta anumite abilități în rândul membrilor ei, toate acestea într-o atmosferă „altfel”.

Team Building

O să îmi spuneți că întrebarea e lipsită de sens. Cum adică „dacă vreau”? Normal că toată lumea e deschisă și când e vorba de un team building și „se bagă”. Din perspectiva angajatului un team building e prilej de ieșit din cotidian și un moment prielnic de a fi 2-3 zile alături de colegi într-un alt mediu decât cel obișnuit. Și când spun obișnuit, mă refer la atmosfera de la servici. Pentru ei, așteptările sunt clare. Distracție, distracție și dacă se poate seara, după activitățile solicitante de peste zi, încă puțină distracție J.

Eeee, dar din perspectiva conducerii, a proprietarului bussinesului, cel care înțelege că angajații lui, echipa pe care se bazează în derularea cu succes a afacerii, are nevoie de un moment de relaxare, oare e la fel de simplu? În mod cert, nu. De ce? Pentru că acesta nu înțelege organizarea unui team building ca pe o ieșeală în gașcă unde după principiul „what happends in team building, stays in team building” din care echipa să nu rămână decât cu amintirea petrecerii. Oportunitatea de a organiza un team building trebuie privită ca o investiție în relaxarea și detensionarea echipei, cât și o șansă de a descoperi și dezvolta anumite abilități în rândul membrilor ei, toate acestea într-o atmosferă „altfel”.

De atmosfera “altfel” ne ocupăm noi trainerii, facilitatorii exercițiilor și activităților derulate în cadrul programului ales, însă putem face din asta o experiență memorabilă doar dacă înainte de a concepe programele, primim câteva informații vitale de la client.

Dar oare ce trebuie să știe beneficiarul înainte de a seta activitățile din cadrul unui program team building? Pai, trebuie să își cunoască echipa din punct de vederea a deschiderii acesteia către diverse tipuri de activități. Oare le-ar place un program de tip aventură, sunt dispuși să depună efort fizic sau și-ar dori activități mai statice, de tip game board? Trebuie de asemenea să știe foarte clar de eventuale minusuri sau disfuncționalități ale echipei dorind să încerce să le abordeze prin intermediul activităților alese. Într-un astfel de program, în funcție de dinamicitatea acestuia, o serie de calități și abilități pot fi evidențiate sau chiar descoperite în rândul unora dintre membrii echipei. Poate fi surprinzător chiar și pentru ei, “wow, nu credeam că pot face asta”. Dacă beneficiarul dorește să lucrăm la consolidarea echipei, vom alege în cadrul exercițiilor, provocări de natura fizică ce pot fi depășite doar atunci când colaborarea, sprijinul și încrederea în colegi se manifestă. Dacă e nevoie de creșterea nivelului de comunicare dintre membri echipei, activitățile vor fi de așa natural alese încât echipa să fie nevoită să se deschidă, să mizeze pe elementul comunicare, astfel încât după parcurgerea stagiilor, să existe acel moment revelator “vai ce ușor ne-a fost dacă am fost deschiși la părerile tuturor”. Trebuie doar să știm ce se dorește.

Auzim des din partea beneficiarilor expresia “angajații trebuie să iasă din starea lor de confort, să fie provocați” și suntem cu totul de acord cu asta. Însă această ieșire trebuie făcută de așa natură încât angajatul să se simtă atât provocat, dar în același timp și să-i fie dat elementul de siguranța de care are nevoie atunci când face ceva nou. Altfel un eventual eșec poate să-și pună hotărâtor amprenta ulterior pe comportamentul său. De aceea ideea de provocare trebuie totuși menținută la un nivel apropiat de obișnuit și nu împinsă la extrem, tocmai pentru a beneficia la maxim de aceste sentimente noi pe care participantul le va simți. Vrem să generăm încredere în capacitățile și forțele proprii, nu anxietate și respingere.

Noi putem face asta, putem și știm cum să luăm în calcul toate elementele ce să corespundă așteptărilor ambelor părți, atât ale participanților cât și a conducerii. Însă e nevoie de multă deschidere și colaborare în perioada de pregătire a evenimentului, iar întrebările și detaliile de care noi avem nevoie pentru a pregăti cât se poate de eficient un team building, vor fi cheia succesului. Și sunt absolut sigur că ambele părți vor aprecia un eveniment de care să-și aducă aminte cu plăcere, în urma căreia colegii să-și zâmbească mai des, să fie mai suportivi, mai competitivi, să fie o echipă adevărată!

 

Cristi CAMPAN
Trainer @ Your Service

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.