În ultima perioadă putem observa creșterea numărului de companii care solicită serviciile de recrutare și selecție, ceea ce pe de-o parte ne bucură pe de altă parte ne responsabilizează, ne provoacă.
Dacă în primă fază își manifestau interesul strict companiile mari, de regulă pentru poziții manageriale, acum primim solicitări „de la mic la mare” cu cerințe fie flexibile, fie foarte dificile însă provocatoare de fiecare data. Având în vedere miturile legate de începerea întregului proces de recrutare și selecție am considerat necesară enumerarea câtorva etape importante aplicate în cadrul companiei noastre.
Prima etapă împlică strict solicitantul, adică compania aflată în nevoie de personal. Procesul demarează fie pentru că se realizează dificultatea căutării candidatului potrivit, fie recruterul sau persoana desemnată nu a reusit să identifice candidatul ideal. Putem să discutăm despre un post foarte specific companiei în cauză, de nivelul middle/top management pe care îl putem găsi in cadrul unei alte companii si este nevoie de head-hunting… Cert este că nevoia de recrutare apare!
Pasul următor este să găsim caracteristicile esențiale pentru a demara căutările. Sunt companii care preferă să traseze individual profilul candidatului și altele care ne cer părerea referitor la abilitățile/competențele care ar completa cel mai bine profilul. Sugerăm tuturor companiilor să ceară consultanță agenției, informațiile fiind folositoare clientului(noțiuni noi legate de poziția respectivă, de nivelul salarial oferit pentru ea, etc).
Ideal este să ne informăm cu privire la pozițiile recrutate de către agenție până în acel moment, putem să solicităm un raport sau să purtăm o discuție în acest sens. Spre exemplu până în acest moment compania noastră are experieță de recrutare în următoarele domenii:
- Vânzări(poziții middle management și top management);
- Producție(începând de la poziții precum operator producție și până la Coordonator producție, Production Planner, Production Manager, Arhitect, Quality Control, Supply Chain Manager, etc.);
- Call Centre(Team Leader, Imbound Sales Support, etc);
- Transport(Coordonatori transport, Manageri de flota, Customer Care, Curieri, Sofer, etc);
- Ospitalitate(F&B Manager, Receptioneri, Ospatari, Barmani, Bucatari, etc);
- Resurse Umane(Recruteri, HR Manager, HR Specialist, etc);
- Textil(Confectioner, Ajutor Croi, Controlori Calitate,etc);
- IT(Director executiv divizie IT);
- Financiar&Contabilitate(Directori economic, Senior Financial Controller, Contabil, etc);
- Drept(Asistent BirouNotarial, Consilier Juridic).
După ce verificăm domeniile de expertiză stabilim împreună cu agenția dacă poate să ne ofere sprijin pentru poziția căutată de noi.
Cerințele de la care pornește procesul de recrutare sunt esențiale și trebuie conturate cu foarte mare atenție deoarece dintr-o mică eroare putem să eșuăm cu întreaga operațiune. Ținem cont aici de responsabilitățile viitorului candidat, de abilitățile/competențele de care are nevoie pentru a le executa, beneficiile oferite de companie.
Testele aplicate candidaților sunt deasemenea foarte importante și se pot stabili încă de la începerea recrutării.
Ce trebuie să rețineți este că în momentul în care alegeți o agenție, selectați defapt un partener care trebuie să vă ofere în primul rând consultanță pentru serviciile de solicitate(stabilirea profilului căutat, nivel salarial raportat la media pieței, etc).
Pe parcursul procesului de recrutare și selecție este bine să primiți transparență în derulare, actualizarea detaliilor căutării dacă situația o cere, disponibilitate/flexibilitate, deplasari dacă este cazul, numar de candidați astfel încât să aveți siguranța că alegeți candidatul ideal.
Pentru detalii:
Ionela.demian@corporactve.ro, 0756 012 381